اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا



به گزارش «تابناک»، برخی نشریات انگلیسی از آموزش نظامی شورشیان سوری توسط نظامیان سابق انگلیسی خبر داده‌اند. در همین حال، برخی کشورهای عرب منطقه نیز برای این گروه‌ها، سلاح می‌‌فرستند و آمریکا نیز نقشی فعال در این زمینه در پیش گرفته است.

در همین رابطه، خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» به نقل از دو نشریه معتبر انگلیسی نوشت: اعضای سابق یگان ویژه هوابرد انگلیس، معروف به «اس.آ.اس»،  پایگاه‌های آموزشی برای شورشیان مسلح مخالف بشار اسد، تشکیل داده‌اند؛ منبع خبر این نشریات، اطلاعاتی است که برخی از اعضای ارتش انگلیس در اختیارشان گذاشته‌اند.

بنابراین، شماری از واحدهای رزمی شورشیان ـ که اکنون در درگیری‌ها حضور دارند ـ از جمله افرادی هستند که در این دوره‌های آموزشی شرکت داشته‌اند. این پایگاه‌های آموزشی در مرز سوریه و عراق بر پا شده و تاکنون نزدیک سیصد نفر در آن آموزش دیده‌اند. وظیفه آموزش این افراد، به عهده برخی از کماندوهای سابق ارتش انگلیس است.

افزون بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که کشورهای عربستان و قطر، علاوه بر کمک‌های مالی، تسلیحات و تدارکات نظامی نیز در اختیار شورشیان می‌گذارند. آمریکا نیز هر چند اعلام کرده که کمک‌هایش به وسایل ارتباطی و ماهواره‌ای محدود می‌شود، با دخالت مستقیم در فرستادن سلاح‌ها، مقصد تسلیحات قطر و عربستان را هدایت می‌کنند.

علاوه بر این، آمریکا با یک سلسله کارهای دیگر، از جمله تلاش برای جلوگیری از رفت‌وآمد هواپیماهای ایرانی به سوریه، تلاش دارد فشار‌ها را بر دولت این کشور افزایش دهد.

به این ترتیب، در حالی که دولت‌های غربی همواره بر این پافشاری دارند که بحران سوریه ریشه‌ای درونی دارد و حمایت‌های آنان از شورشیان، تنها به کمک‌های انسان دوستانه محدود می‌شود، اما واقعیت امر آن است که در پی ناکامی این کشور‌ها از دست زدن به اقدام مستقیم نظامی تحت لوای شورای امنیت، آنها می‌کوشند با کمک‌های نظامی، بیشترین تأثیرگذاری ممکن را بر روند اوضاع در سوریه داشته باشند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 413
بازدید دیروز : 450
بازدید هفته : 982
بازدید ماه : 3649
بازدید کل : 280379
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar