رژه المپیک خوش گذشت؟ !
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, :: 22:46 ::  نويسنده : سید رضا حسینی

مراسم افتتاحیه المپیک لندن از زوایای مختلف قابل بررسی است. بسیاری از کسانی که این مراسم را تماشا کردند آن را با المپیک قبل در پکن قابل قیاس نمی دانند. به نظر می رسد چینی ها کاری کردند که حالا حالاها هیچ کشوری قادر به تکرارش نباشد.
 
به گزارش «تابناک»، مراسم افتتاحیه المپیک لندن فرصتی شد تا بار دیگر کشورهای مختلف جدای از توانایی فنی ورزشکاران خود، در رژه کاروان اعزامی خودنمایی کنند.
 
در این بین بازهم رژه ایرانی ها چنگی به دل نزد. متاسفانه افرادی که سالهاست در این باره مسئولیت دارند همچنان در این باره ضعیف عمل می کنند و گویا قرار نیست فکر تازه ای در این باره شود.
 
در لابلای خبرها داشتیم که یک زن فرصت طلب در میان صف ورزشکاران هندی نفوذ کرد و اتفاقی عجیب رقم خورد. نکته جالب این که این ماجرا خیلی زود لو رفت و با دستگیری خاطی پرونده ای به جریان افتاد.
 
نکته جالب در این حادثه شناسایی سریع خاطی است. به عبارتی هندی ها با مشاهده این زن در بین ورزشکاران خودی خیلی سریع در مقام مقابله برآمدندو...
 
با مشاهده صف رژه روندگان کاروان ایران سوالات بسیاری مطرح شد:
 
   - چرا رئیس کمیته ملی المپیک ایران در این رژه حضور داشت؟
 
- دبیرکل کمیته ملی المپیک چه زمانی علاقه اش نسبت به حضور در این رژه کم خواهد شد؟
 
- نفراتی که در این رژه حضور داشتند برپایه چه اصلی جواز گرفتند؟
 
- روسای فدراسیون شمشیر بازی،پینگ پنگ،پزشکی ورزشی و... آن وسط چه می کردند؟
 
- چرا اثری از ورزشکاران مطرح ایران در این مراسم نبود؟
 
- ترتیب چیدمان حاضران در رژه را چه کسی داده بود؟
 
- چرا باید مسئولان جلوی صف باشند و ورزشکاران در ته صف؟
 
- مگر چند ثانیه پخش این مراسم از رژه چه ارزشی دارد که ما حق و ناحق را فراموش کنیم؟
 
- دهها سال بعد با مشاهده عکس این رژه به سوال کننده ها در خصوص این که این افراد چه ورزشکارانی هستند باید چه پاسخی داد؟
 
سوالاتی از این دست بسیار هستند که آن را برعهده ذهن جستجو گر شما عزیزان مخاطب قرار می دهیم.
 
در این میان نکته دل آزار دیگر این که متاسفانه کسب سهمیه در المپیک مسیری بد به خود گرفته است. این کسب سهمیه اگرچه در نوع خود افتخارآفرین و شادی بخش است اما رفته رفته به محلی برای "پز" دادن یک عده و سفر رفتن عده ای دیگر بدل شده است.
 
رئیس فدراسیونی برای حضور در المپیک دهها سفر کسب سهمیه برای ورزشکارش مهیا می کند. آن ورزشکار در اولین بازی شکست می خورد و حذف می شود. جالب این که برای کسب این سهمیه و آن یک بازی و یک شکست ورزش ما کلی باید تاوان بدهد.منت برسرش بگذارند و...
 
متاسفانه امروز المپیک برای یک عده تمام شد. آنها برای حضور خود و نه افتخار آفرینی تلاش کردند. آنها اکنون به خواسته خود رسیده اند وبه باقی ماجرا هم کاری ندارند.آنها باور ندارند که کار ورزش و ورزشکار تازه شروع شده و رقابت و افتخار آفرینی لحظه ای تعلل را برنمی تابد. این عده باور ندارند که قهرمانی و شاد کردن دل مردم مزه ای به مراتب شیرین تر از چند دقیقه رژه دارد. هنوز خاطره تلخ شکست ها در پکن در ذهن علاقه مندان است و ما سخت امیدواریم در لندن دچار این اتفاق نشویم. تا به اینجا فقط یک مقام ششمی در تیراندازی کمی قابل قبول بوده است.
 
تا پایان روز سوم از نوع اعزام ها گرفته تا مراسم رژه نشان داد که ورزش ایران با این نوع از برنامه ریزی و خاصه خرجی ها اندر خم یک کوچه است. ما هم مثل شما مخاطبان عزیز با امید به روزهای بهتر در این ایام روحانی برای موفقیت ورزشکاران پرتلاشمان دعا می کنیم و تنها از سر وظیفه از مهمانان ناخوانده ورزش می پرسیم: رژه المپیک خوش گذشت؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 938
بازدید ماه : 2597
بازدید کل : 279327
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar