ترجمة الاطباء:
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, :: 3:48 ::  نويسنده : سید رضا حسینی

ترجمة الاطباء:

ليست جملاتی كه ممكنه توی مطب بعضی از دكترها ازشون بشنوين ..... و منظور واقعيشون:

" اين بيماری شما بايد فوری درمان بشه "
يعنی من ماه بعد قراره برم مسافرت. پس بهتره زود ترتيب معالجه تون رو بدم تا خرج سفرم هم در بياد!

" خب ، بگيد ببينم مشكلتون از كی شروع شد؟ "
يعنی من از بيماريتون چيزی نفهميدم و اميدوارم شما خودتون سر نخی به من بدين!

" برای تشخيص دقيق بيماريتون بايد حتما يه سونوگرافی هم انجام بدين "
يعنی من تازه يه دستگاه سونوگرافی خريدم و بايد باهاش پول مبلمان جديدمون رو در بيارم!

" يك وقت ديگه از منشی من برای اواخر اين هفته بگيرين "
يعنی من امروز با دوستام دوره دارم بايد برم. زودتر بزن به چاك!

" هم خبرهای خوب و هم خبرهای بد براتون دارم "
يعنی خبر خوب اينه كه من بالاخره اون ماشين رو می خرم و خبر بد اينه كه پولش رو شما بايد بدين!

" متاسفانه محل عمل جراحی شكمتون عفونت كرده. بايد يه برش كوچيك ديگه برای تخليهء عفونت بديم "
يعنی اگه هندزفری بی سيمم رو از توی شكمت در نيارم بايد يه هندزفری بی سيم جديد بخرم!

" من به آزمايشگاه فلان اطمينان دارم. بهتره آزمايشهاتونو اونجا انجام بدين كه خيالتون راحت باشه "
يعنی من 40 درصد از پول آزمايش بيمارانی كه به اونجا معرفی می كنم رو می گيرم!

" دارويی كه براتون نوشتم داروی خيلی جديديه "
يعنی من دارم يه مقاله دربارهء اين دارو می نويسم و می خوام از شما به عنوان موش آزمايشگاهی استفاده كنم!

" اگه تا يه هفتهء ديگه خوب نشدين يه زنگ به من بزنين "
يعنی من نمی دونم بيماريتون چيه. شايد خودش تا يه هفتهء ديگه خود به خود خوب بشه!

" البته نظر دكتر فلانی هم محترمه ، ولی با اين شرايط شما اين كار اصلا صلاح نيست "
يعنی اون بی وجدان توی دانشكده سر امتحان به من تقلب نمی داد! ديگه حق نداری پاتو توی مطبش بذاری!

" بهتره چند تا آزمايش تكميلی هم انجام بدين "
يعنی من چيزی از مشكلتون سر در نياوردم. اميدوارم بچه های آزمايشگاه بتونن كمك كنن!

" اين بيماری الان توی منطقهء ما خيلی شايعه "
يعنی اين سومين مريضه كه توی اين هفته با اين علائم داشتم. بايد امشب برم سراغ كتابهام و ببينم اين چه بيماری ايه!

" اگه اين عوارض از بين نرفت ، هفتهء ديگه زنگ بزنيد و يك وقت ديگه بگيريد "
يعنی تا حالا مريضی به اين سمجی نداشتم! خدا رو شكر كه هفتهء ديگه مسافرتم و مطب نميام!

" فكر نمی كنم رفتن پيش فيزيوتراپيست فايده ای داشته باشه "
يعنی من از اين فيزيوتراپيست ها متنفرم! كار و كاسبی ما رو كساد كردن!

" ممكنه يه كمی دردتون بياد "
يعنی هفتهء پيش سه تا مريض از شدت درد زبونشون رو گاز گرفتن!

" فكر نمی كنيد اينهمه استرس روی اعصابتون اثر گذاشته باشه؟ "
يعنی من فكر ميكنم شما ديوونه هستيد و اميدوارم بتونم يه روانشناس پيدا كنم كه هزينه های درمانتون رو باهاش قسمت كنم!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 944
بازدید ماه : 2603
بازدید کل : 279333
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar