اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 17:9 ::  نويسنده : سید رضا حسینی
در حالی که این روزها کشورهای منطقه و به ویژه سوریه شرایط حساسی را می گذرانند، به نظر می رسد اهداف خاصی پشت پرده انتشار اخبار پیاپی از سوی رسانه های عربی و غربی درباره ترور رئیس سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی، قرار داشته باشد.
 
به گزارش جهان به نقل از مهر، طی هفته های اخیر رسانه های مختلف غربی و عربی با انتشار اخباری از ترور "بندر بن سلطان" رئیس سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی خبر داده و سعی دارند آن را با انفجار اخیر دمشق که در آن برخی اعضای ارشد امنیتی نظام سوریه ترور شدند، مرتبط کنند. انفجاری که روز 18 جولای در  در ساختمان امنیت ملی سوریه رخ داد و در اثر آن وزیر دفاع و سه مقام بلند پایه دیگر سوری کشته شدند.

یکی از آخرین موارد شایعه ترور بندر از سوی  سایت فرانسوی ولتایر نت وورک منشر شده که طی آن اعلام شد: "بندر بن سلطان به واسطه دست داشتن در بمب گذاری روز 18 جولای دمشق، هدف قرار گرفته است."

اما سایت دبکا که از منابع نزدیک به سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) محسوب می شود، روز گذشته در گزارشی مدعی شد:  با توجه به عدم واکنش مقامات سعودی به گزارشها درباره ترور بندر بن سلطان از سوی "جوخه های مرگ" اطلاعات سوریه، موجی از نگرانی در آمریکا، اسرائیل و برخی دیگر کشورهای خاورمیانه ایجاد شده است.

این رسانه اطلاعاتی صهیونیستی در ادامه سناریوسازی خود که اهدافی مشخص در ورای آن دنبال می شود، سعی کرد ترور بندر را به ایران مرتبط کند و اعلام کرد: هم اکنون این نگرانی وجود دارد دارد که مقامات ارشد سعودی از میزان نفوذ اطلاعاتی ایران در موسسات و سرویسهای اطلاعاتی خود دچار شوک شده اند و به همین دلیل تاکنون واکنشی به آن نشان نداده اند.

دبکا در ادامه داستان پردازی خود ادعا می کند: گزارشهای تایید نشده حاکی از آن است که مرگ بندر بن سلطان از سوی ایران و سوریه در انتقام از انفجار اخیر دمشق صورت گرفته است. همچنین رئیس سازمان اطلاعات عربستان از روز 23 جولای گذشته (دوم مرداد) تاکنون دیده نشده است، همان روزی که مقر اطلاعاتی عربستان در ریاض منفجر شد و در پی آن "مشعل القرنی" معاون بندر کشته شد."

این سایت صهیونیستی در ادامه گزارش خود مدعی شد: اینکه یگانهای اطلاعاتی سوریه توانسته باشند با ورود به عمق پایتخت عربستان، دست به این اقدام زده باشند کمی دور از ذهن است و برخی منابع پیش بینی می کنند که این عملیات از سوی ایران انجام شده باشد.

دبکا فایل در ادامه پرونده مرتبط کردن ترور بندر به ایران، اعلام کرد: انفجار ریاض باعث بازنگری آمریکا و اسرائیل در مسئله طرح حمله به تاسیسات هسته ای ایران در آینده نزدیک می شود.

به گزارش النشره ، این منبع صهیونیستی در ادامه می نویسد: گزارشهای تاییده نشده دیگری نیز حاکی از آن است که بندر بن سلطان پس از انفجار ریاض دچار جراحات عمیق و خطرناکی شده که پزشکان قادر به معالجه  آن نیستند. آمریکا نیز طی روزهای اخیر تلاشهای بسیاری داشته تا در تماس با سرویسهای اطلاعاتی خاورمیانه، از حقیقت سرنوشت بندر مطلع شود که این تلاشها تاکنون نتیجه ای نداشته است.

خاطر نشان می شود برخی تحلیلگران معتقدند مطرح کردن موضوع ترور بندر و مرتبط کردن آن با ایران و سوریه در راستای اجرای طرحهایی خطرناک علیه این دو کشور است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 801
بازدید دیروز : 819
بازدید هفته : 1872
بازدید ماه : 10263
بازدید کل : 277783
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar