اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, :: 5:18 ::  نويسنده : سید رضا حسینی
وجود حفره در ساده‌ترین شکل به این معناست که نرم افزارهای مخرب که بدافزار یا تروجان نام دارند و به راحتی می‌تواند در آن سیستم نفوذ کند و آن حفره را به عبارتی پر کند و دست به اقدامات تخریبی بزند. از دلایل دیگر نفوذ مخرب‌ها در یک سیستم عامل فراگیری آن سیستم عامل بین کاربران است نمونه آشکار آن سیستم عامل مکینتاش است که با نفوذ آن بین کاربران هکر‌ها دست به پیدا کردن حفره‌های این سیستم عامل قوی و امن زدند و به ساخت بد افزار برای آن پرداختند.
 جام نیوز:با توجه به مطالب، حفره‌های امنیتی از عمده‌ترین دلایل نفوذ مخرب‌ها است شرکت‌های سازنده سیستم عامل‌ها نیز به این نکته توجه خاص دارند و با ساختن نسخه‌های به روز‌تر از یک نوع سیستم عامل اقدام به برطرف کردن این حفره‌ها می‌پردازند. در این خصوص می‌توان شرکت مایکروسافت را نام برد که برای windows سه نسخه متفاوت طراحی کرد بنابراین استفاده از آخرین نسخه‌های یک سیستم عامل در کاهش آلودگی به مخرب‌ها بسیار موثر است.

در صورتی که کاربر windows هستید، fire wall خود را همیشه روشن نگه دارید. Fire wall یا دیوار آتش، یک سیستم امنیتی کامل است که می‌تواند در مقابله با بسیاری از مخرب‌های کارا عمل کند. در نسخه‌های مختلف windowsاز قبیل xp و ۷ این نرم افزار امنیتی وجود دارد.

جهت چک کردن از فعال بودن این نرم افزار مراحل زیر را طی کنید:

در صورتی که کاربر windows هستید:

بر روی start در گوشه سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید.

از صفحه ظاهر شده control panel را انتخاب کنید و بر روی گزینه windows filewall کلیک کنید.
و از روشن بودن آن آگاه شوید.

در صورتی که کاربر windows ۷ هستید:

بر روی start در گوشه سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید.

از منوی ظاهر شده contral panel را انتخاب کنید.

بر گزینه windows fire wall کلیک کرده و از روشن بودن آن آگاه شوید.

بسیاری مواقع دیده می‌شود که برای نصب یک نرم افزار لازم به غیر فعال کردن fire wall می‌باشد در صورتی که به آن نرم افزار مطمئنه عمل خواسته شده را انجام دهید. آنتی ویروس خود را در مدت‌های معین به روز کنیدبا پیدایش مخرب‌ها شرکت‌های متعددی برای مقابله با آن‌ها به وجود آمدند و متخصصان آن‌ها درصدد مبارزه با مخرب‌ها عمل می‌کنند.

از آنجا که هکر‌ها هر روزه تعداد زیادی مخرب ساخته و آن‌ها را از طریق مختلف از قبیل فضای مجازی جهت آلوده کردن سیستم‌ها قرار می‌دهند نمی‌توان به نسخه‌های قدیمی یک آنتن ویروسی اعتماد کرد. لازم است در مدت‌های مشخص برای مثال هر روز یا هر هفته حداقل هر ماه آنتی ویروس خود را بروز کنید و اقدام به اسکن گرفتن از سیستم بپردازید.

از نسخه اصلی یا orginal یک آنتی ویروس استفاده کنید نسخه‌های اصلی امکان به روز رساندن از سایت سازندهآنتی ویروس را در اختیار کاربران قرا می‌دهد. کاربران خود را از آخرین بد افزار‌ها مطلع می‌سازند درحالی که نسخه‌های فرعی چنین امکاناتی را در اختیار کاربران نمی‌گذارند.

در صورتی که کاربر windows هستید از نسخه ۶۴ قبل استفاده کنید نسخه‌های ۶۴ بیتی windows یه اندازه ۳۲ بیتی‌ها متداول نیستند بنابراین به اندازه نسخه‌های ۳۲ بیتی بد افزار آن‌ها را تهدید نمی‌کند. برای نصب نسخه‌های ۶۴ بیتی به سیستمی قویتری نسبت به ۳۲ بیت نیاز است.

 

اخبار فناوری را دنبال کنید

یکی از ساده‌ترین اقداماتی که جهت حفظ سیستم خود نسبت به مخرب‌ها می‌توانید انجام دهید رجوع به اخبار فناوری و آگاه شدن از آخرین مخرب‌ها و روش مقابله با آن می‌باشد مرکز ماهر ایران از جمله سایت‌های معتبری می‌باشد کاربران را از آخرین بد افزار‌ها مطلع می‌کند. از باز کردن هرز نامه‌ها خود داری کنید از عمده‌ترین راه‌های ورود مخرب‌ها هرزنامه‌ها می‌باشد از باز کردن آن‌ها خود داری کنید.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 222
بازدید دیروز : 330
بازدید هفته : 804
بازدید ماه : 9195
بازدید کل : 276715
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar