مادربزرگ همه مرغ‌ها از کجا آمده است!
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, :: 5:20 ::  نويسنده : سید رضا حسینی
یافته‌های محققان استرالیایی حاکی از آن است که تمامی مرغ‌های جهان دارای اجداد مشترک ساکن در جنوب‌شرقی آسیا هستند که در واقع جد مادری مادربزرگ مرغ‌ها بوده‌اند.
 ایسنا: این دانشمندان دریافتند که دی ان‌ای موجود در ۴۸ استخوان مرغ‌های باستانی با دی ادن‌ای موجود در استخوان‌های مرغ‌های اروپا، تایلند، اقیانوس آرام، شیلی، جمهوری دومینیک و نواحی مستعمره اسپانیایی در کلورادو مطابقت دارد.

شناسایی منشا باستانی و چگونگی پراکندگی مرغ‌ها همواره یک چالش بوده زیرا تقریباً تمامی تمدن‌ها در حمل این پرندگان به سراسر جهان دخیل بوده‌اند. مرغ‌ها حدود پنج هزار و ۴۰۰ سال قبل اهلی شدند.

در این تحقیقات مشخص شد که یکی از توالی‌های موجود در استخوان‌های مختلف مرغ‌های ساکن در یک منطقه وسیع جغرافیایی بسیار مشابه بود.

این امر مبین این واقعیت است که مرغ‌های کشف شده در اماکن باستانی سراسر جهان در یک جد مشترک سهیم‌اند که در جایی در آسیای جنوب شرقی اهلی شد.

آگاهی از زمان انتقال مرغ‌ها از مراکز اهلی کردن و مسیرهای حرکت آن‌ها اطلاعاتی را در خصوص مهاجرت ماقبل تاریخ بشر، مسیرهای تجاری و انتشار می‌ان‌ فرهنگی در اختیار می‌گذارد.

جزئیات این مطالعه علمی در مجله PLos One انتشار یافت.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 937
بازدید ماه : 2596
بازدید کل : 279326
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar