شباهت كاوشگر مريخ به يك كاميون
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
شنبه 1 فروردين 0برچسب:, :: 5:56 ::  نويسنده : سید رضا حسینی
در آستانه فرود كاوشگر ناسا بر سياره سرخ، كمپاني فورد اين فناوري را با يكي از خودروهاي ساخت اين شركت مقايسه كرد.
به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، جديدترين مريخ‌نورد ناسا فقط چند روز از فرود روي سياره سرخ فاصله دارد و مقامات اين آژانس فضايي بارها اندازه اين ربات شش چرخ را با يك خودروي Mini Cooper مقايسه كرده‌اند.

با اين حال بر طبق ادعاي كمپاني فورد موتور، اين كاوشگر تشابه فوق‌العاده‌يي با كاميون Raptor ساخت اين شركت دارد. فورد مدعي است كه كاميون Ford F-۱۵۰ SVT Raptor آن داراي ابعادي مشابه مريخ‌نورد ناساست.

كاوشگر فضايي سه متر و ۲۷۷ ميلي‌متر طول، دو متر و ۷۶۹ سانتي‌متر عرض و دو متر و ۲۱ سانتي‌متر ارتفاع دارد. اين در حالي است كه كاميون فورد داراي پنج متر و ۶۰۳ ميلي‌متر طول، دو متر و ۱۹۲ سانتي‌متر عرض و يك متر و ۹۹۴ سانتي‌متر ارتفاع است.

                

كاميون Raptor داراي چهار چرخ است، اما مريخ‌نورد شش چرخ دارد. هر دوي كاميون و كاوشگر مريخ به منظور رويارويي با زمين سخت طراحي شده‌اند، اگرچه روي دو سياره متفاوت فعاليت دارند.

كمپاني فورد يك طرح گرافيكي را خلق كرده كه هر دو دستگاه را با يكديگر مقايسه مي‌كند. براي نمونه، با بهاي پرداخت شده براي ساخت كاوشگر ناسا مي‌توان ۵۶ هزار و ۸۵۷ كاميون Raptor را خريداري كرد. در حالي كه سرعت بيشينه اين كاميون ۱۰۰ مايل در ساعت گزارش شده، Curiosity با سرعت بيشينه ۱۵۲ متر و ۴۰ سانتي‌متر در ساعت حركت مي‌كند.

همچنين موتور V۸ كاميون مزبور با ۶.۲ ليتر گازوئيل تغذيه مي‌شود، در حالي كه مريخ‌نورد با سوخت پلوتونيوم و با مولد گرما-الكتريكي راديوايزوتوپي كار مي‌كند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 946
بازدید ماه : 2605
بازدید کل : 279335
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar