کيورياسيتی بر سطح کره مريخ نشست
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:, :: 1:21 ::  نويسنده : سید رضا حسینی

کيورياسيتی بر سطح کره مريخ نشست
سازمان هوافضای  آمریکا، ناسا، مريخ نورد کیوریاسیتی یا کنجکاوی را در نخستین ساعات روز دوشنبه و به امید یافتن نشانی از حیات در آن سیاره با موفقيت فرود آورد. سفر کیوریاسیتی به مريخ ۸ ماه طول کشیده است. مريخ نورد ناسا قرار است عکس و اطلاعات به زمین بفرستد.  فرود این ربات بر سطح مريخ آنقدر مخاطره آمیز بود که ناسا زمان  فرود را ۷ دقیقه وحشت توصیف کرده بود.
مهندسان ناسا با نمونه مشابه مریخ نورد کیوراسیتی در مرکز علمی فناوری ناسا در پاسادنای آمریکا تمرین کرده بودند. مریخ نورد اصلی که حدود ۲۴۰ میلیون کیلومتر از زمین فاصله گرفته بود، امروز، دوشنبه، بر سطح مریخ فرود آمد. در ۷ دقیقه ای که فرود کیوراسیتی بر سطح مریخ زمان می برد، سرعت آن با استفاده از چتر، سپر حرارتی و راکت هایش از حدود ۲۲ هزار کیلومتر در ساعت به صفر رسيد.
این ربات یک تُنی برای کشف میکروب ها و یا هر نمونه دیگری از حیات، سطح مریخ را می پیماید و اطلاعات و تصاویر گرفته شده را به زمین ارسال می کند. مت هورلی هدایت کننده اصلی کیوراسیتی از زمین، فرود این ربات را بسیار دشوار خوانده و گفت: ما یک وسیله تقریباً یک تنی ، ۹۰۰ کیلوگرمی، را صدها میلیون کیلومتر دورتر از زمین بر سطح مریخ می نشانیم که واقعاً کار دشواری است.
اگر فرود کیوریاسیتی بر سطح مریخ درست انجام نمی شد ، ۲ میلیارد دلار هزینه و دو سال زمان برای ساخت آن کاملاً هدر می رفت.
ارسال فرمان های کنترل کیوراسیتی از زمین ۱۴ دقیقه طول می کشد. در این مدت ۱۴ دقیقه پرواز کیوراسیتی با سیستم خودکار انجام می شد. سرنوشت ماموریت های ناسا در مریخ به اطلاعاتی بستگی دارد که این مریخ نورد به زمین ارسال می کند
.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 563
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 815
بازدید ماه : 9206
بازدید کل : 276726
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar