رکوردهای دست نیافتنی/تصاویر
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 7:51 ::  نويسنده : سید رضا حسینی

رکوردهای دست نیافتنی/تصاویر

در رقابت های المپیک و سایر مسابقات مهم دنیا، ورزشکاران رکوردهای متفاوتی را جابجا کرده و نام خودشان را به ثبت می رسانند. این در حالی است که برخی از رکوردها با گذشت سالها هنوز دست نیافتنی هستند.

 

باشگاه خبرنگاران: در رقابت های المپیک و سایر مسابقات مهم دنیا، ورزشکاران رکوردهای متفاوتی را جابجا کرده و نام خودشان را به ثبت می رسانند. این در حالی است که برخی از رکوردها با گذشت سالها هنوز دست نیافتنی هستند

در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از رکوردهای که کمتر کسی می تواند تا سال های زیاد به آن ها دست پیدا کند.

رکورد دوی 1600 متر

این مسابقه که از سری مسابقات دو و میدانی حساب می شود یکی از سخت ترین و طاقت فرساترین دوهایی است که یک دوندهمی تواند انجام دهد. این دو شامل سرعت، استقامت و تکنیک است. درسال 1999 هیچام ال جروج از مراکش رکورد این رقابت را در دست دارد. او توانست این مسیر را در سه دقیقه و 43 ثانیه بدود و دیگر هیچکس نتوانست به رکورد او برسد.


60 امتیاز در یک بازی

بسکتبال بازی است که در آن هر 5 بازیکن به میزان توانایی هایشان می توانند امتیاز کسب کنند. به دست اوردن 60 امتیاز در یک بازی بسیار کار سختی است ولی "ویلت چمبرلین" توانست این کار را در 32 بازی خودش انجام دهد و رکوردی دست نیافتی را به نام خودش ثبت کرد. نزدیکترین فرد به او " کوبه برایانت" است که تنها 5 بازی به این افتخار رسیده است.


سریعترین پرتاب توپ بیسبال

توپ بیسبال تنها 140 گرم وزن دارد و پرتاب کردن آن نیز خیلی سخت نیست و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. در این بازی سرعت بسیار مهم است و پرتاب توپ باید با بالاترین سرعت باشد."آرلودیس چپمن" در سال 2010 توانست رکورد سرعت این بخش را بشکند. او توپ را با سرعت 170 کیلومتر بر ساعت پرتاب کرد.


رکورد پرتاب گوی

در کنار پرتاب کردن توپ سبک بیسبال باید نامی هم از یکی از رشته های دو و میدانی به نام پرتاب گوی بکنیم. در این مسابقه ورزشکار باید گوی سنگینی را تا حد امکان پرتاب کند. در سال 1990 "رندی برنز" توانست این گوی سنگین را 23 متر پرتاب کند و همچنان نیز کسی به رکورد او دست پیدا نکرده است.

رکورد دوی ماراتن

یکی از دیگر از سخت ترین رشته های دو و میدانی، دوی ماراتن است که در آن ورزشکاران باید مسیر بسیار طولانی را هر چه سریعتر به پایان برسانند. در سال 2011 " پاتریک ماکائو" از کنیا توانست با ثبت رکورد دو ساعت و سه دقیقه این رکورد را به نام خودش به ثبت برساند.

7 بار پیروزی در تور دو فرانس

یکی از معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری در تمام دنیا مسابقات " تور دو فرانس" است. در این مسابقات بهترین دوچرخه سواران از تمام دنیا دورهم جمع می شوند و در چند روز با یکدیگر به رقابت می پردازند. " لانس ارمسترانگ" کسی است که در 7 سال پیاپی توانست این مسابقات را پیروز شود.

رکورد بلندترین پرش دنیا

پرش طول نیز یکی دیگر از زیرمجموعه های دو و میدانی است. در این رشته نیز رکوردهای جهانی خیلی دیر به دیر عوض می شوند. در سال 1991 " مایک پاول" با پرش حیرت انگیز 8.95 متر توانست این رکورد را به نام خودش ثبت کند. او برای 21 سال است که این رکورد را در اختیار دارد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 946
بازدید ماه : 2605
بازدید کل : 279335
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar