به اسم ورزش زن‌ها را به مراکزی که معرض فساد است نیاوریدپس غیرت و حیا کجا رفته؟
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
 
حضرت آیت الله گلپایگانی، با ابراز تاسف و انتقاد از رواج منکرات و برخی ناهنجاری های اجتماعی، تاکید کرد: روحانیت و علما باید جلوی این ضلالت‌ها و اضلال‌ها بایستند و در برابر رواج منکرات بی تفاوت نباشند.

 به نقل از رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در جلسه درس خارج فقه با اشاره به این‌که تحصیلات حوزوی، تعطیل‌بردار نیست، گفت: جهل‌زدایی مقتضای فطرت بشر است و تعطیلی جهل‌زدایی خلاف این فطرت است.

وی با اشاره به روایت«أطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ الی اللَّحدِ» و با بیان اینکه بدترین عیبی که بشر دارد جهل است و هر چه این جهل کم شود، عیب انسان کمتر می‌شود، گفت: این جهل‌زدایی هم تعطیلی ندارد، چرا که تعطیلی جهل‌زدایی خلاف فطرت بشر است. همیشه باید در مسیر تحصیل علم باشیم، چرا که اگر به معنایی تحصیل علم، واجب کفایی است، ‌اما نسبت به کسانی که وارد این حوزه می‌شوند مثل واجب عینی است، بویژه آنهایی که می‌بینند می‌توانند و پیشرفت می‌کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه انسان همیشه در مقام این باشد که علم و معرفتش را زیاد کند،‌ اظهار داشت: بعضی اوقات برای بنده کتاب‌هایی می‌آورند و با این‌که نمی‌توانم همه را بخوانم ولی کنار می‌گذارم به امید اینکه بتوانم روزی آنها را بخوانم و مطلب تازه‌ای فرا بگیرم.

وی با بیان اینکه ما تعطیلی نداریم و امروز نیز وظایف بزرگی متوجه علما و حوزه های علمیه است، خطاب به حوزویان گفت: شما این همه شبهات، و فِرَق مختلفی که تبلیغ می‌کنند را ملاحظه کنید، باید همه اینها را جواب داد، باید جلوی این ضلالت‌ها و اضلال‌ها ایستاد و مردم را حفظ کرد.

این مرجع تقلید روایات موجود در فضیلت علمایی که در آخر الزمان دین مردم را حفظ می‌کنند را بسیار زیاد دانست و تاکید کرد:‌ در روایتی آمده است که اگر چنین علمایی نباشند تا دین مردم را حفظ کنند و به شبهات پاسخ دهند، همه مردم از دین خداوند خارج می‌شوند. ما در چنین شرایطی هستیم، این‌طور نیست که بگوییم سه چهار ساعت صبح و سه چهار ساعت بعدازظهر درس بخوانیم، بلکه باید علی الدوام در مقام تحصیل علم و جهل‌زدایی باشیم.

وی با اشاره به فرمایش حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به ابوذر «الْجُلُوسُ سَاعَةً عِنْدَ مُذَاکَرَةِ الْعِلْمِ‏ أَحَبُّ إِلَى اللهِ مِنْ قِیَامِ أَلْفِ لَیْلَةٍ یُصَلَّى فِی کُلِّ لَیْلَةٍ أَلْفُ رَکْعَةٍ وَ الْجُلُوسُ سَاعَةً عِنْدَ مُذَاکَرَةِ الْعِلْمِ‏ أَحَبُّ إِلَى الله مِنْ أَلْفِ غَزْوَةٍ وَ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ کُلِّه‏» تاکید کرد: در این روایت آمده است یک ساعت علم‌آموزی و نشستن در مجلس علم نزد خداوند متعال دوست‌داشتنی‌تر است از قیام هزار شب که در هر شب هزار رکعت نماز خوانده شود و نیز از هزار غزوه و جهاد فی سبیل الله، آن هم غزوه‌هایی که در رکاب خود حضرت رسول باشد، و همچنین از قرائت تمام قرآن. که اباذر در اینجا پرسید: ای رسول خدا! از تمام قرآن؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «مِنْ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ کُلِّهِ اثْنَا عَشَرَ أَلْفَ مَرَّة» بله، ثوابش بیشتر از خواندن تمام قرآن دوازده هزار مرتبه است.

وی افزود: این افتخار بزرگی برای کسانی است که درس می‌خوانند و برای خدمت به اسلام و امام زمان(ع) تحصیل علم می‌کنند، در اوضاع آخر الزمان، حفظ دین بسیار سخت می‌شود و دین‌داری مشکل است. الان دنیا بین دو قطب قرار گرفته است؛ یکی همین قطبی که می‌گویند به اصطلاح جامعه مدنی که در اصل جامعه مدنی هم نیست و دیگری قطب انبیاء و ایمان به عالم غیب و قرآن مجید و وحی. بسیاری در اروپا و آمریکا می‌گویند که باید تشکیلات مدنی باشد و برنامه‌هایی که انبیاء برای مردم معین کرده‌‌اند را قبول ندارند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: اینها الآن در مقابل هم قرار گرفته است و با اینکه الحمدلله در بین مسلمان‌ها عمل به برنامه‌های اسلامی و تعبد به آن فراوان است ولی متأسفانه بعضی چیزها، مثل ملاهی و مناهی و موسیقی زیاد شده است که حتی در قم هم متأسفانه مرکز تعلیم موسیقی است و در کل می‌توان گفت که سیر دنیا به طرف همان جامعه مدنی بدون اخلاق و معنویت است.

وی با بیان اینکه وظیفه مسلمانان در این اوضاع، ایستادگی در مقابل آنها و التزام به احکام الهی است، یادآورشد: نباید به گونه ای شود که معروف، منکر، و منکر معروف شود. تکلیف و وظیفه علما در این‌باره بسیار سنگین و مهمّ است. متأسفانه برخی از مبلغان و خطباء جمعه بسیاری از مطالب را نمی‌گویند. اگر همه در منبرها بگویند که مثلاً فلان کار درست نیست، نباید اهل معاصی را تشویق کرد و به آنها از بیت المال جایزه داد، و یا در شهر قم نباید این وضعیت باشد، کم کم این معصیت‌ها از بین می‌رود. به هر صورت جامعه روحانیت که خود را وابسته به آقا ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف معرفی می‌کند باید بداند که انتظارات ایشان از آنها زیاد است و باید این انتظارات را برآورده کنند.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از رواج اختلاط زن و مرد، تصریح کرد: در همه جا حتی تلویزیون هم اینها را نشان می‌دهند. غیرت اسلامی و حیا کجا رفته است؟ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: مسلمان باید غیرت داشته باشد. زن‌ها را باید حفظ کرد و به اسم ورزش نباید آنها را به مراکزی که معرض فساد است آورد. اینها مهالک و محلّ سقوط است حتی کار به جایی رسیده که کسانی که این کارها را می‌کنند مورد تشویق هم قرار می‌گیرند.

وی افزود: اگر در مقابل این منکرات چیزی نگوییم روز قیامت مسئوولیم و مؤاخذه می‌شویم که چرا نگفتی و ساکت شدی؟ همین که انسان بگوید که فلان چیز حرام است و گناه می‌باشد، ثواب زیادی دارد. این روزها مردم به وسیله نامه و تلفن با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند امید ما مراجع و روحانیت است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه وضع بد اخلاقی و بی‌عفتی و بدحجابی، مردم متدین را ناراحت کرده است، یادآورشد: گرانی و اقتصاد ناسالم مردم را آزار می‌دهد، مراجع به مسئولان تذکّر دهند؛ مردم ما انسان‌های شریف و وفادار به اسلام و آرمان‌های ارزشی انقلاب هستند، قدر این مردم را بدانید و برای رضای خداوند به داد آنها برسید.

این مرجع تقلید در پایان گفت: به هر حال امیدوارم خداوند متعال بر توفیقات همه بیفزاید و ما را به مسئولیت‌هایی که داریم و تقصیر و سکوت می‌کنیم مؤاخذه نکند. روحانی باید همیشه خیرخواه مردم باشد و ان شاء الله بتوانیم در این خدمت گزاری و منصبی که خود را نوکر امام زمان معرّفی کردیم به لوازم و آثارش عمل کنیم.
به اسم ورزش زن‌ها را به مراکزی که معرض فساد است نیاوریدپس غیرت و حیا کجا رفته؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 330
بازدید هفته : 600
بازدید ماه : 8991
بازدید کل : 276511
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar