آمریکا از طریق قطر آل سعود را سرنگون می کند
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, :: 2:40 ::  نويسنده : سید رضا حسینی
در شرایطی که موج انقلاب های عربی به عربستان سعودی نیز رسیده و مناطق شیعه نشین شرق این کشور، حرکات دامنه داری را علیه خاندان آل سعود آغاز کرده اند، به نظر می رسد آمریکا نیز کم کم برای خالی کردن پشت این خاندان آماده می شود. یک نشریه آمریکایی معتقد است این کار از طریق قطر صورت خواهد پذیرفت.
در شرایطی که موج انقلاب های عربی به عربستان سعودی نیز رسیده و مناطق شیعه نشین شرق این کشور، حرکات دامنه داری را علیه خاندان آل سعود آغاز کرده اند، به نظر می رسد آمریکا نیز کم کم برای خالی کردن پشت این خاندان آماده می شود. یک نشریه آمریکایی معتقد است این کار از طریق قطر صورت خواهد پذیرفت.

مجله آمریکایی «Vanity Fair» در شماره اخیر خود در مقاله ای به جدید ترین تحولات جاری در عربستان سعودی پرداخته و پیش بینی کرده که ایالات متحده آمریکا با هدف سرنگونی خاندان آل سعود و پایین کشیدن آن از قدرت، از کشور قطر کمک بگیرد و استفاده کند.

این مجله در مقاله خود به دیدگاه برخی دیپلمات ها، تحلیل گران و ناظران سیاسی در مورد آینده خاورمیانه اشاره کرده و نوشته: همه این کارشناسان مسائل سیاسی بر این عقیده اند که حکومت عربستان سعودی در آینده سقوط خواهد کرد و این کشور به چند کشور تقسیم خواهد شد.

مجله «Vanity Fair» همچنین در این مطلب به مقاله دو کارشناس آمریکا به نام های «مایکل دیوی» و «رالف پیترز» درباره تقسیم عربستان سعودی اشاره کرده و می افزاید: «این دو نویسنده معتقدند که با تکه تکه شدن عربستان، احتکار نفت شکسته خواهد شد و دیگر حکومت سعودی نخواهد توانست که این اهرم فشار را در دست داشته باشد؛ به ویژه اینکه اولین صادر کننده نفت به ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی است. البته آمریکا در چند ماه اخیر با افزایش واردات نفتی خود از کشورهای کانادا، مکزیک، ونزوئلا، نیجریه و آفریقای غربی تلاش کرده که از وابستگی خود به عربستان بکاهد».

این مجله در ادامه این مقاله نوشته: «به نظر می رسد آمریکا آمادگی آغاز حملات رسانه ای خود علیه عربستان را دارد. شاید اظهارات اخیر دو نماینده مجلس سنای آمریکا درباره حوادث 11 سپتامبر 2001 که در آن اظهارات بارها و بارها نام عربستان سعودی نیز آورده شد، گام های اولیه آغاز این حملات رسانه ای است».

این مجله آمریکایی می افزاید: «برای مثال، «باب گریم» عضو سنای آمریکا در این باره بر ثابت شدن ارتباط میان عاملان حوادث 11 سپتامبر با حکومت سعودی تأکید کرد. وی همچنین از ارسال مقدار زیادی پول توسط برخی شاهزادگان آل سعود برای گروه های مسلح تروریستی در سراسر جهان و به ویژه شبکه تروریستی القاعده، سخن گفت».

مجله «Vanity Fair» در ادامه می نویسد: «با توجه به اینکه قطر در سقوط رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی نقش مهمی ایفا کرد، اکنون این احتمال وجود دارد که آمریکا از قطر در پایین کشیدن خاندان آل سعود از قدرت استفاده کند. به ویژه اینکه چندی پیش یک فایل صوتی در سایت های خبری و فضای مجازی منتشر شد و در آن قذافی و نخست وزیر قطر درباره سقوط آل سعود در آینده نزدیک سخن می گفتند. چندی بعد نیز فایل دیگری منتشر شد که در آن نخست وزیر قطر اعتراف کرده بود که برای آمریکایی ها گزارشی درباره اوضاع داخلی عربستان پس از آغاز انقلاب های عربی نوشته است».

این مجله در نهایت می نویسد: «بر همین اساس، اکنون واجب است که اوضاع داخلی این کشور با دقت زیر نظر گرفته شود؛ زیرا بدون شک در آینده نزدیک تحولات گسترده ای در این کشور رخ خواهد داد که در به وجود آمدن "خاورمیانه ای جدید" در منطقه تأثیرگذار خواهد بود».

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar