ایران به میانمار حمله کند؟!
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 5:4 ::  نويسنده : سید رضا حسینی

در ماه مبارک رمضان، مهمانی‌های افطاری بیت رهبری هم محفلی می‌شود برای حضور اقشار گوناگون جامعه در محضر رهبر انقلاب؛ از وزیر و وکیل گرفته تا دانشجو و هنرمند و شاعر.

شب گذشته هم مهمانی افطاری بیت مقام معظم رهبری، میزبان رؤسای قوا و کارگزاران جمهوری اسلامی بود و سخنان ایشان در جمع مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی به تیتر نخست روزنامه‌های صبح امروز ایران تبدیل شد. تقریبا در میان تیتر بیشتر روزنامه‌ها، فرازی از سخنان ایشان بود که فرمودند: «ترکیب آرمان‌گرایی با واقع‌گرایی، شرط عبور از گردنه‌ها»؛این تیتر مشترک بسیاری از روزنامه‌های صبح امروز بود.

تأکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد، موضوعی بود که روزنامه جام جم در گزارش خود از بیانات مقام معظم رهبری از آن به عنوان تیتر بهره جسته بود و در گزارش خود با اشاره به فرازی از سخنان ایشان نوشت: «رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران و مسئولان نظا،م راه مقابله با فشارهای اقتصادی را اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند و افزودند: مردمی کردن اقتصاد با اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات و حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاست‌ها از ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند».
 
هفته نامه یالثارات الحسین در شماره این هفته، به رویدادهای رخ داده در میانمار واکنش عجیبی نشان داده و در مطلبی که به تیتر یک این هفته‌نامه نیز تبدیل شده، نوشته: «در قبال جنایات سازمان یافته کشتار مسلمانان میانمار به «بان کی مون» نامه ننویسید، به قوه قهریه متوسل شوید» و در ادامه گزارش خود در این باره می‌نویسد: «پس لازم است به جای اتلاف وقت به فکر عمل به معارف قرآنی در راستای فریادرسی و احقاق حق مسلمانان مظلوم میانمار باشیم و در این راستا از نقش زور غافل نشویم. اگر زور بازدارنده وحشی‌گری است و اگر مسلمانان میا‌نمار از وسائل اعمال زور بی‌بهره‌اند، به این نکته محوری بیندیشیم که چرا تنها ناتو باید به فکر مداخلات بشر دوستانه باشد؟

شاید بر این اساس بتوان به سخنان سرلشکر سید مسعود جزایری، معاون ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران در روز سه‌شنبه، ۲۷ تیر ماه امیدوار بود که گفت: «بنا بر گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها، پاکسازی بومی علیه مسلمانان مظلوم میانمار در جریان است و جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به این بی‌عدالتی هولناک بی‌تفاوت باشد».

سردار جزایری که در این گزارش هفته نامه یالثارات به بخشی از سخنان ایشان اشاره شد هم روز گذشته سخنانی درباره سوریه مطرح کردند که بسیاری از روزنانه‌های صبح امروز بازتاب داشت.

وطن امروز سخنان معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح را با تیتر «ضربه قاطع دوستان سوریه به دشمنان» منتشر کرده و نوشته: «در حالی که ارتش سوریه به پاکسازی شهرهای این کشور از وجود تروریست‌ها ادامه می‌دهد و اوضاع در این کشور به ثبات نسبی رسیده است‌، سردار جزایری هشدار داد، اگر دوستان سوریه و جبهه بزرگ مقاومت وارد موضوع این کشور بشوند، ضربات قاطعی به جبهه دشمن و به ویژه عرب‌های منفور وارد خواهد شد.

جزایری در ادامه سخنان خود گفت: به زودی خاک سوریه از لوث دشمن پاکسازی می‌شود و آن گاه نوبت مقاومت است تا به حساب‌کشی از هر یک از دشمنان سوریه بپردازد.

جزایری گفت: اینکه در خبر‌ها آمده است، مردم سوریه از دشمنان خود انتقام خواهند گرفت، یک حقیقت است و مردم سوریه به شدت از دولت‌های شرور آمریکا، ترکیه، قطر، عربستان و سایر هم‌پیمانان تروریست‌ها عصبانی و خشمگین هستند»؛ این دومین موضع‌گیری در دو روز اخیر در ماجرای سوریه است که در آن، مسئولان کشور، دشمنان سوریه را تهدید می‌کنند. روز گذشته هم علی لاریجانی در سخنانی، مداخله‌گران خارجی در سوریه را تهدید کرده بود.

روزنامه مردم‌سالاری که این روز‌ها دیگر مدیر مسئولش نماینده مجلس نیست و با فراغ بال به کار مطبوعاتی خود می‌پردازد، این بار وعده‌های بر زمین مانده دولت احمدی‌نژاد را سوژه خود قرار داده و در مطلبی با همین نام نوشته است: «وعده‌های بر زمین مانده» را می‌توان یکی از مهمترین میراث دولت احمدی‌نژاد پس از پایان زمان ریاست جمهوری دانست؛ وعده‌هایی که سطح توقعات را فقط بالا برده و هنوز راه‌های اجرایی آن طی نشده است. اولین گام‌ها در راستای این «وعده‌سازی‌ها» در سفرهای استانی رخ داد. حجم گسترده‌ای از مصوبات که پشتوانه مالی و اجرایی آن‌ها پیش بینی نشده بود، همواره یکی از دستاوردهای این سفر‌ها به حساب می‌آمد. چند ساعت جلسه هیأت دولت با چند صد مصوبه به پایان می‌رسید و پس از مدتی گلایه‌های نمایندگان حوزه‌های مختلف از عملی نشدن این مصوبات بلند می‌شد».

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «طبیعی است در این فرصت کوتاه یک ساله، نباید منتظر اتفاق خارق العاده‌ای بود، چراکه آمارهای دولت برای اشتغال‌زایی دو سال گذشته نیز با واکنش‌های جدی روبه‌رو شده است. وقتی دولت اعلام کرد که در سال ۸۹، بیش از یک میلیون و ششصد هزار فرصت شغلی ایجاد کرده، صدای بسیاری از نمایندگان مجلس بلند شد که چگونه امکان دارد، چنین اقدامی صورت گرفته باشد، آن هم در حالی که بررسی دیگر شاخص‌های اقتصادی چنین امری را تأیید نمی‌کند. حتی اگر از شاخص‌های اقتصادی نیز عبور کنیم، بار‌ها از دولت خواسته شد برای راستی آزمایی این آمار، حداقل به نمایندگان مجلس میزان اشتغالزایی دولت در هر حوزه انتخابیه را اعلام کنند که این امر هم اتفاق نیفتاد تا شک و تردید نسبت به این آمار بیشتر شود».

و در بخش پایانی این گزارش آمده است: «قطعا نمی‌توان از دولتی که هنوز راه‌حلی برای کنترل قیمت مرغ پیدا نکرده، انتظار داشت برای بحران بزرگی چون بیکاری، پاسخ مناسبی بدهد».
 
نخستین گروه از ورزشکاران ایرانی وارد لندن شده‌اند و به همین منظور پرچم جمهوری اسلامی ایران در این شهر به اهتزاز درآمده و این باعث شده تا بیشتر روزنامه‌ها در صفحات ویژه‌ای به المپیک بپردازند. روزنامه جوان ویژه نامه‌ای منتشر کرده که روی جلد آن تصویری از ورزشکاران پر امید ایران برای کسب مدال در المپیک نقش بسته و با تیتر امید بخش نوشته: «ستاره‌های ایران در آسمان المپیک لندن».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 137
بازدید دیروز : 61
بازدید هفته : 446
بازدید ماه : 8837
بازدید کل : 276357
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar