واکنش جالب‌به اظهارات رامنی درباره ایران
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
روزنامه‌نگار معروف امریکایی صحبت‌های امروز میت‌رامنی درباره جنگ با ایران را لفّاظی دانست و گفت جنگ با ایران خطراتی دارد که بوش که بسیار بی‌پرواتر از رامنی بود هم به آن تن نداد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی به قلم «جفری گلدبرگ»، روزنامه‌نگار معروف آمریکایی، به چالش‌هایی پرداخت که «میت‌رامنی»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در زمینه لفاظی‌های جنگ‌طلبانه امروز خود درباره ایران با آنها روبروست.

«میت‌رامنی» که امروز وارد سرزمین‌های اشغالی شده بود در مصاحبه با روزنامه هاآرتص ایران هسته‌ای را تهدید بزرگی برای دنیا دانست و وعده داد با استفاده از روش‌هایی مانند تحریم، حمایت از مخالفان ایران و توسعه گزینه‌های نظامی با ایران مقابله خواهد کرد.

گلدبرگ با اشاره به این سخنان میت‌رامنی نوشت او اگر موفق شود به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا روی کار بیاید، «در مواجهه با ایران با مشکلاتی روبرو خواهد بود که اوباما نبود».

این روزنامه‌نگار آمریکایی نخستین چالش میت‌رامنی را جدید بودن تیم امنیت ملی وی و به تبع آن بی‌تجربه بودن آنها عنوان می‌کند. بلومبرگ نوشت به دست آوردن دانش و اطلاعات درباره ایران کار پرمشقّتی است و نظام ایران هم به خوبی از این امر آگاه است.

دومین چالش پیش روی «میت‌رامنی» این است که وی به هیچ عنوان علاقه‌ای ندارد که رویه جورج دبلیو بوش را پیش بگیرد که به دو کشور مسلمان حمله کرد و به خاطر آنها محبوبیت و اعتبارش را از دست داد.گلدبرگ ضمن اشاره به این عامل می‌نویسد میت‌رامنی علی‌رغم لفاظی‌هایش از بوش پراگماتیست‌تر و محتاط‌تر است: «حمله به ایران عمل بی‌ملاحظه‌ای است که حتی بوش به آن اقدام نکرد».

جفری گلدبرگ در توضیح عامل سوم می‌نویسد در حالی که استفاده از زور برای فرد لیبرال دموکراتی مانند اوباما اعتبار می‌خرد، برای جمهوری‌خواهی مانند رامنی چیزی جز مصیبت نخواهد بود.

این روزنامه نگار آمریکایی این استدلال را چنین توجیه می‌کند: «ما می‌دانیم که رأی‌دهندگان آمریکا و رهبران دنیا هنگامی که اوباما از حملات مرگبار پهپادها استفاده می‌کند به او چندان خورده نمی‌گیرند که این از سیاست‌ها، شخصیت و سابقه قبلی وی ناشی می‌شود».

وی در توضیح استدلال پیشین خود داخل پرانتز می‌نویسد: « هر چه باشد ما از مردی صحبت می‌کنیم که علی‌رغم آنکه دستور کشتار مسلمانان مظنون به تروریسم در دنیا را صادر کرد، برنده جایزه صلح نوبل شد».

گلدبرگ معتقد است رامنی به هیچ عنوان از این شانس برخوردار نخواهد بود.

عامل سومی که طبق استدلال این روزنامه‌نگار آمریکایی چالش دیگری برای میت‌رامنی خواهد بود، توانایی وی برای همراه کردن کشورهای دیگر با تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود ـ کاری که اوباما خوب از عهده آن برآمده است.

گلدبرگ می‌نویسد «میت‌رامنی» گفته است روسیه قبل از ایران دشمن آمریکا است و بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که وی بتواند در مذاکره با روس‌ها که در دوران اوباما تا حدی با تحریم‌ها علیه ایران همکاری کردند، موفق‌تر از اوباما باشد، ضمن اینکه هیچ دلیلی هم وجود ندارد که او بتواند حمایت کشورهای دیگر برای اجرای این تحریم‌ها را جلب کند.

این روزنامه‌نگار آمریکایی در ادامه به رأی‌دهندگان آمریکا توصیه می‌کند که با چشمان باز رئیس جمهور آینده خود را انتخاب کنند و البته این نکته را هم متذکر می‌شود که : «همه اینها به این معنی نیست که اگر اوباما مجدداً به ریاست جمهوری انتخاب شود، می‌تواند در متوقف کردن ایران موفق شود».

وی می‌افزاید: «آمریکا تمایلی نداشت که پاکستان و کره شمالی سلاح هسته‌ای داشته باشند، اما آنها بالاخره به این سلاح دست پیدا کردند. رژیم ایران آشکارا مطالبات اوباما را زیر پا گذاشته، پیشنهاد وی برای مذاکره را رد کرده و صف‌آرایی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را به چالش کشیده است».

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar