نيمه شمالي كشور خنكتر مي‌شود
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, :: 3:6 ::  نويسنده : سید رضا حسینی
مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به رگبار باران در حداقل 7 استان و وزش گرد و خاك در 5 استان كشور هشدار داد.

مهندس عبدالرضا اميدوار شهري روز شنبه در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: براساس نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي تا روز سه‌شنبه در برخي مناطق شمال غرب، سواحل شمالي، ارتفاعات البرز و ارتفاعات مرکزي زاگرس افزايش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پيش‌بيني مي‌شود.

وي افزود: از بعد از ظهر يکشنبه و طي روز دوشنبه بر ميزان بارش‌ها در شمال غرب کشور و سواحل غربي و مرکزي درياي خزر افزوده مي‌شود؛ همچنين دماي هوا در مناطق ذکر شده طي روز سه‌شنبه کاهش نسبي خواهد داشت. از سوي ديگر تا روز سه‌شنبه در برخي مناطق شرق و جنوب شرق کشور بوِيژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد و در روزهاي يکشنبه و دوشنبه در برخي مناطق غرب و جنوب غرب کشور باد و گرد و خاک دور انتظار نيست.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور گفت: بر اين اساس طي روز يكشنبه بويژه در عصر و اوايل شب، در استانهاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و اردبيل بارش باران با رعد و برق از شدت بيشتري برخوردار است. بر اين اساس طي اين مدت آب گرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه‌ها و مسيل‌ها در اين مناطق پيش‌بيني مي‌شود كه اين شرايط با شدت كمتر در استان زنجان و ارتفاعات البرز در استانهاي قزوين، البرز و تهران طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه نيز پيش‌بيني مي‌شود.

وي تصريح كرد: از اواخر يكشنبه و طي روز دوشنبه سرعت وزش باد در استانهاي ايلام، خوزستان، جنوب كرمانشاه، شمال سيستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبي افزايش مي يابد. از اين رو پيش بيني مي شود كه گردوخاك بطور موقت سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا دراين مناطق شود.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور به تغييرات دمايي در روزهاي آينده در كشور اشاره كرد و به ايسنا گفت: طي اوايل هفته دماي هوا درسطح كشور تغيير محسوسي ندارد، ولي پيش‌بيني مي‌شود كه طي روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه دماي هوا در نوار شمالي كشور كاهش و در ساير نقاط كشور به طور نسبي افزايش مي‌يابد. اين افزايش دما طي روزهاي پنجشنبه و جمعه در بيشتر نقاط كشور همچنان ادامه مي‌يابد.

وي تصريح كرد: بر اين اساس آسمان تهران در روز يكشنبه قسمتي ابري درپاره اي نقاط افزايش ابر در شهرهاي شمالي رگبارورعدوبرق گاهي وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 26 و 35 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد. از سوي ديگر در روز دوشنبه نيز آسمان پايتخت قسمتي ابري درپاره اي نقاط افزايش ابر در ارتفاعات رگبارورعدوبرق گاهي وزش باد پيش‌بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 27 و 36 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور خاطرنشان كرد: همچنين در روز يكشنبه استان خوزستان با حداكثر دماي 46 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و چهارمحال و بختياري نيز با حداقل دماي 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنكترين استان‌هاي كشور خواهند بود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar