آمریکا نقشه حمله به ایران را به نتانیاهو نشان داد!
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا

آمریکا طرح‌های خود برای حمله احتمالی به ایران را به نتانیاهو نشان داده‌ است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی شده است که ایالات متحده، طرح‌های احتمالی خود برای حمله به ایران را به نتانیاهو ارائه کرده است.

بنا به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، این کار توسط «تام دونیلون»، مشاور امنیت ملی آمریکا انجام شده است.

بنا بر این گزارش، دونیلون در سفر دو هفته پیش خود به سرزمین‌های اشغالی، در این مورد به نتانیاهو اطلاعات داده است. بنا به گفته مقام نا‌شناس آمریکایی، نتانیاهو در مهمانی شامی به مدت سه ساعت، میزبان دونیلون بوده و در بخشی از این نشست، «یاکوف آدمیرور» مشاور امنیت ملی اسرائیل نیز حضور داشته است.

این گزارش می‌افزاید، دونیلون به دنبال این بوده است که روشن سازد آمریکا با جدیت به دنبال این است که اگر مذاکرات با ایران به بن‌بست برسد، ایالات متحده برای رویارویی نظامی با ایران آمادگی دارد و گفته که سخن گفتن در مورد این آمادگی، تنها برای فریب دادن اسرائیلی‌ها نیست.

این در حالی است که گفت‌وگوهای دونیلون در اسرائیل، مهمترین گفت‌وگوهای طرفین در هفته‌های اخیر است؛ در این مدت، کلینتون وزیر خارجه و نیز ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه به اسرائیل سفر داشته‌اند.

بر پایه گفته مقام آمریکایی، دونیلون اطلاعاتی درباره تسلیحات و قابلیت‌های نظامی آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران و از جمله تأسیساتی که در اعماق زمین هستند، به طرف اسرائیلی داده است؛ اما یک مقام دیگر آمریکایی ـ که در همین گفت‌وگو‌ها حضور داشته‌ ـ گفته است: «بر پایه منابع اطلاعاتی ما، هنوز فرصت برای دیپلماسی وجود دارد و عملیان نظامی ضرورتی ندارد».

مقامات آمریکایی و از جمله سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

از سوی دیگر، روزنامه اسرائیلی ادعا کرده است که مایکل دانلی، فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفته است که بمب‌هایی به وزن پانزده تن برای حمله به تأسیساتی شبیه تأسیسات فردو آماده شده است؛ این بمب‌ها در ماه‌های اخیر، مسیر آماده‌سازی را پشت سر گذاشته‌اند.

گفتنی است، تلاش مقامات آمریکایی برای آرام کردن اسرائیلی‌ها، این هفته هم ادامه می‌یابد و لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا، چهارشنبه این هفته به سرزمین‌های اشغالی می‌رود تا با نتانیاهو و باراک، وزیر جنگ صهیونیست‌ها دیدار کند؛ افزون بر این، یک روز پس از گفت‌وگوی آقای باقری و خانم اشمید در استانبول ـ که اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است ـ لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل با کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کرده و نگرانی‌های خود در مورد به پیش رفتن ایران در مسیر هسته‌ای را ابراز داشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar