روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : سید رضا حسینی

محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی هفته گذشته دیداری با محمد خاتمی داشته است. در این جلسه پسر کروبی از اینکه خاتمی چندی قبل از مادر وی عیادت کرده تشکر نموده است. وی همچنین حامل پیام پدرش برای خاتمی بوده که اهم آن چنین بوده است:

1-شما چهره تاریخی و تاثیر گذار در اصلاحات هستی و باید اینگونه باقی بمانی.

2-نباید بگذاری جریان اصلاحات دچار انشقاق و چند دستگی شود.باید دعوای مجمع و کارگزاران را هر چه زودتر به پایان برسانید.

3-روی تشکیل اتاق فکر و پارلمان اصلاحات باید سرمایه گذاری نمایی.این پارلمان ضمن تشکیل شبکه اجتماعی باعث تقسیم هزینه فعالیت سیاسی می شود.

4-در معامله با نظام مراقب باش رکب نخوری و بدون دادن امتیاز بازی گرم کن انتخابات نشوی.

5-در معامله با نظام رفع حصر من و موسوی و بقیه زندانیان را به عنوان یک مطالبه غیرقابل گذشت مطرح کن.

*افطاری امسال خاتمی تبدیل به وزن کشی سیاسی وی شده است.در میتینگ افطاری سال گذشته خاتمی برخی چهره ها همچون سید حسن خمینی و خوئینی ها شرکت نکردند که باعث دلخوری شدید وی شد. خاتمی امسال موسوی لاری و مجید انصاری را مامور کرده تا از مهمانان به صورت ویژه دعوت نمایند تا گزک به دست رسانه ها نیفتد. خاتمی در صدد نشان دادن وزن و جایگاه خود به امثال عبدالله نوری است.

*همسر یکی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون که اخیرا از آمریکا بازگشته، اقدام به تشکیل کلاس های عرفانی،مدیتیشن وانسان شناسی در مناطق شمالی تهران کرده است.به گفته وی متون آموزشی کلاس هایش مجموعه ای از اندیشه های سروش،شریعتی،حلقه کیهانی و دراویش گنابادی است. این خانم که تصاویر حضور وی در حلقه انحرافی کیهانی موجود است توانسته تعدادی از پولداران شمال تهران را در این کلاس ها سرکیسه کند.

*در راستای برگزاری افطارهای سیاسی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اقدام به برگزاری مراسم افطار با حضور بخشی از اعضای حزب منحله مشارکت کرد. این مراسم که در باشگاه دانشگاه تهران واقع در پردیس مرکزی برگزار شد اعضای حزب منحله مشارکت، دفتر تحکیم و برخی زندانیان فتنه که به مرخصی آمده اند حضور داشتند. این مراسم با سخنرانی رضا خاتمی، امامت جماعت محسن رهامی و حضور حبیب الله بیطرف،داود سلیمانی،علی شکوری راد،معصومه ابتکارو زهرا شجاعی برگزار شد.
رضا خاتمی در سخنان خود نهادهای اطلاعاتی را متهم کرد که به دنبال سناریونویسی برای اصلاح طلبان هستند تا با تکثر کاندیدا و کاندیدای ضعیف وارد انتخابات شوند.


*کارشناسان اقتصادی کشورمان با اشاره به میزان ذخیره ارز در صندوق توسعه ملی، معتقدند ایران مهره های شطرنج قدرتمندی در صفحه سیاست و اقتصاد دارد که هنوز آنها را به حرکت در نیاورده است.این کارشناسان عبور پیروزمندانه نظام از این پیچ تاریخی را حتمی می دانند.


*برخی مقامات امنیتی منطقه از سرمایه گذاری ویژه آمریکاییان روی "فتح الله گولن" به عنوان جانشین اردوغان و عبدالله گل در انتخابات ریاست جمهوری آینده ترکیه سخن می گویند.گولن سال هاست در آمریکا به سر می برد و اخیرا دیدارهای متعددی با ماموران امنیتی این کشور داشته است.گولن در سفره های افطار امسال خود با تاکید مجدد بر جدایی دین از سیاست، خواستار سرنگونی هر چه سریعتر دولت بشار در سوریه شده است.
فتح الله گولن ، رهبر یک جریان غیررسمی به نام جماعت است که در ترکیه از آنان به نام گولنچی ها یاد می شود. تکنوکرات ها و افراد تحصیل کرده ی وابسته به این گروه نفوذ فراوانی در بازار، دانشگاه ها و نهادهای اجرایی و حکومتی ترکیه دارند.


*موسوی خوئینی ها با رد گزینه های مطرح در میان اصلاح طلبان گفته:" بهترین گزینه ما برای انتخابات ریاست جمهوری شخص محمد خاتمی است. در حال حاضر بزرگترین مشکل ما این است که برای آینده کادر سازی نکرده ایم و شخص یا اشخاصی مثل خاتمی را پرورش نداده ایم.خاتمی همچنان محبوبیت دارد و می تواند موج آفرین باشد .


*برخی رسانه های عربی منطقه به ویژه شبکه های تلویزیونی العربیه و الجزیره اخیر اقدام به برقراری ارتباط با برخی خبرنگاران ایرانی جهت همکاری و جذب آنها نموده اند. این تماس ها به منظورسرمایه گذاری آنان درانتخابات ریاست جمهوری سال 1392 کشورمان صورت می پذیرد.این رسانه ها از تجربه بی بی سی در سال 87 و 88 سود می برند که سرمایه گذاری ویژه ای برای شناسایی،جذب،آموزش و بکارگیری خبرنگاران ایرانی نمود و نقش موثری در شعله ور کردن فتنه 88 داشت.


*کارشناسان نظامی منطقه، ارتش سوریه به ویژه نیروی زمینی و زرهی آن را قویترین ارتش در میان کشورهای عربی و حتی ترکیه می دانند. این ارتش کارآزموده 300 هزار نیروی کادر دارد و در ماه های اخیر به پیشرفته ترین تجهیزات نظامی نیز مجهز شده است.
*
*امامان جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبی پس از برگزاری مراسم نماز تراویح در ماه مبارک رمضان برای پیروزی عناصر سلفی و القاعده در سوریه که علیه حکومت سوریه می جنگند دعا می کنند. در نمازهای جمعه عربستان هم این کار تکرار می شود. در جنگ هشت ساله صدام علیه مردم ایران، این دعاها برای پیروزی صدام انجام می شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar