جشن اخراج «کوکاکولا» برگزار می شود
 
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: 2:32 ::  نويسنده : سید رضا حسینی

طی سالهای اخیر جنبش خودکفایی و اتکا به سرمایه های داخلی در منطقه آمریکای لاتین به شدت اوج گرفته و بسباری از کشورها و مردم این منطقه خواستار استفاده از سرمایه ها و تولیدات داخلی خود به جای محصولات غربی شده اند.

به عنوان مثال طی سالهای اخیر هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا به هموطنانش توصیه کرده از مصرف نوشابه های تولیدی شرکت کوکاکولا پرهیز کنند، زیرا باعث خروج ارز از این کشور و اتکا به محصولات خارجی می شود که این توصیه باعث کاهش قابل توجه فروش کوکاکولا در این کشور شده است.

اما مقامات بولیوی پا را از این میزان فراتر گذاشته و در تصمیمی میهن پرستانه اعلام کرده اند رسما کار شرکت غربی کوکاکولا را در کشور تعطیل می کنند.

دیوید چوکوهوانسا وزیر امور خارجه بولیوی اعلام کرده که همه شعبه های کوکاکولا در این کشور از 21 دسامبر (اواخر سال 2012 میلادی) تعطیل خواهند شد.

البته برای فرهنگ سازی و جایگزینی یک محصول داخلی با این نوشابه آمریکایی، مقامات بولیوی قصد دارند با برگزاری جشنی بزرگ در«ایسلا دل سل» یکی از بزرگترین جزایر دریاچه «تی تی کاکا» در بولیوی، اخراج شرکت کوکا کولا را با نوشیدن یک آب هلو طبیعی با نام «موکوچین چه» جشن بگیرند.

همراه با کوکا کولا، شرکت های همبرگر مک دونالد و بیگ مکی نیز از بولیوی بیرون می روند تا این کشور، محصولات غربی را با تولیدات داخلی جایگزین کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 58
بازدید هفته : 187
بازدید ماه : 2854
بازدید کل : 279584
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar