اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 4:57 ::  نويسنده : سید رضا حسینی
سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد با اشاره به دیدار رئیس جمهور مصر با هیات ایرانی در کاخ ریاست جمهوری مصر گفت: آقای مرسی آمادگی خود را جهت حضور در اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد که قرار است شهریور ماه در تهران برگزار شود اعلام و اظهار داشت نتیجه را در آینده ای نزدیک به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.
 
به گزارش جهان به نقل از مهر محمد رضا فرقانی که برای دعوت از رئیس جمهور مصر به همراه حمید بقایی به این کشور سفر کرده است گفت: طی ملاقاتی که آقای بقایی با رئیس جمهور مصر داشتند دعوتنامه رسمی دکتر احمدی نژاد جهت شرکت رئیس جمهوری مصر در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد تقدیم ایشان شد.

 
وی با اعلام این که این دیدار در فضایی گرم و صمیمی در کاخ ریاست جمهوری مصر برگزار شد افزود: آقای بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور و ملت ایران به آقای مرسی، در خصوص روابط دو کشور و راههای توسعه آن به گفتگو پرداختند. بقایی با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تمدن غنی دو ملت ایران و مصر به عنوان کشورهای بزرگ اسلامی، با توجه به تحولات خاورمیانه و جهان، بر ضرورت وحدت و تفاهم مشترک فی ما بین تاکید و خواستار گسترش روابط دو کشور شد.

 
معاون اجرایی رئیس جمهور، پیروزی محمد مرسی در انتخابات مصر را به وی تبریک و مراتب تاسف عمیق ملت و دولت ایران را از حادثه حمله به نظامیان مصر در رفح، در منطقه صحرای سینا اعلام نمود.

 
در این دیدار محمد مرسی با تشکر از سفر آقای بقایی و هیئت همراه به این کشور، مراتب تشکر و امتنان خود را از آقای دکتر احمدی نژاد برای دعوت کتبی و رسمی از وی جهت شرکت در اجلاس پیش روی جنبش عدم تعهد اعلام و اظهار داشت پیش از این نیز رئیس جمهوری ایران به صورت تلفنی از وی دعوت به عمل آورده است.

 
رئیس جمهور مصر سفر هیئت ایرانی به مصر در این برهه زمانی را بسیار بااهمیت خواند و اظهار امیدواری کرد این سفر نقطه آغازی بر گسترش روابط بین دو کشور باشد.

 
مرسی همچنین با اشاره به تحولات اخیر کشورهای عربی در منطقه ابراز امیدواری کرد ملت های عرب نیز مانند انقلاب ملت مسلمان ایران که بیش از 30 سال پیش به پیروزی رسید بتوانند پیروز شوند و سرنوشت خود را به دست گرفته و بحران های موجود را پشت سر بگذراند.

 
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی خود برای حضور در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در آینده ای نزدیک نتیجه را به صورت رسمی به دولت ایران اعلام خواهیم کرد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


اخیار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا
آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار و مطالب جالب از همه چیز و همه جا و آدرس jaleb234.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 422
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 674
بازدید ماه : 9065
بازدید کل : 276585
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات پیامکی



خطاطي نستعليق آنلاين

 
 
 





Powered by WebGozar